28 mars 2012

Vanliga hönsägg...

Tog fram min äggkrans som jag gjorde redan i fjol...

9 st urblåsta hönsägg, järntråd, kopieratpapper med bilder 
på, decupagelim och lite pärlor är vad som behövdes då 
jag gjorde kransen...  Limmade med decupagelim remsor 
av pappret på hönsägget. Sedan träddes ståltråden i alla 
ägg och där fick man vara försiktig....

Formade kransen och knöt pärlor runt skarven... Kransen 
är nog min favoritkrans och är förvånansvärt hållbar...

Ni ser att snön ligger fortfarande djup... Det är brorsans 
garage som skymtar i kransen... 

Idag skall jag gå på en kakdemonstration.Det är Tove med 
bloggen Baka baka liten kaka  som skall visa oss hur man 
kan dekorera kakor... Spännande !
Ha en bra dag !
Kraam
Sanne

31 kommentarer:

Hemma hos Märtha sa...

Vilken jättefin krans!! Kan tänka mig att man måste vara lätt på handen så att äggen inte går sönder! Har aldrig testat decoupage men har köpt pappersägg, servetter och lim/lack för det verkar så roligt att göra och resultatet blir så fint (förhoppningsvis)..:-)
Ha en mysig onsdag!
Kram
Anne-Lie

Sofia sa...

Men kära nån, så snygg!!! En sån har jag inte sett förut..... får genast lust att prova...
Ha det gott!
Kraaaam Sofia

Hulda sa...

Så stilig eggkrans! En slik har jeg ikke sett før. Utrolig fint laget. Kan tenke meg du måtte være veldig forsiktig for ikke å knuse eggene når de ble tredd på strengen. Vakker er den! -Husfruas Memoarer-

Anonym sa...

Oi kun kiva :D
Mulla on puhti ihan pois kaiken askartelemisen suhteen, mutta kiva katsella mitä muut saa aikaiseksi !

Maanvaiva sa...

Mielettömän kaunis!! <3

Vit dröm sa...

Men du vilken härlig krans, tack för det tipset. Får se om jag orkar knåpa ihop en jag med ;)
Fy vad snö ni har! Hoppas det smälter snart..
Ha en fin dag!
Kramar Anna

Mariette sa...

Jättefin krans! Visst är det kul att använda decoupage som teknik. Har gjort en hel del av det. Ägg passar ju perfekt nu i påsktider.
Mariette

Hannis sa...

Hur fin som helst!
Och väldigt fina bilder i förra inlägget.
Den omklädda pallen ser ut att vara ett riktigt smycke.

Kram Hannis

Vardag och flärd sa...

Vilken fin krans! Du ger så mycket inspiration så egentligen skulle jag sluta jobba och bara pyssla!
Ha en fin dag!
Kram Eva

alegni sa...

man ska nog ha tungan rätt i mun då man gör en sådan, och inte vara irriterad på någon eller något. ;)
fin krans!
kram

Lyckoslanten sa...

Hej! Boken i förra inlägget måste jag ha! Jag gillar den författaren och speciellt boken om Trollskär.
Äggkransen är så vacker! Vill göra en! ♥

Hjärtruds Stuga sa...

Så fin krans. Jag tror inte jag skulle klara att göra en sådan utan att göra sönder dem.

Ha det gott.

Kram Karin

Photo by Maria sa...

Men så fin krans, och att du lyckats hålla den hel med..

Snö har vi ingen utan här har det nästan varit sommar i några dagar med 18-20 grader.. Fast det skulle bli kallare till helgen nu..

Kram Mia

intebaravitt sa...

Otroligt vacker!

Ingela sa...

Åhh, vilken fin krans!! Måste varit svårt att arbeta med äggen....

irene sa...

Underbart fin!!
Kram Irene

Monica sa...

Oj vilket ljuvligt kak-party du skall på... jag älskar att dekorera kakor.

Hoppas ni har riktigt roligt
Monica

Ninnis sa...

Vilken läcker liten krans...me like ...!!!

Ha en skön kväll !

Kram Ninni

Vanha rouva sa...

Voi miten nätti!

Vi i Villa Ville kulla sa...

Förstår att du vill bli av med snön Sanne nu ser jag det vita!!!Jättesöt krans du har gjort!!!
Kramar Lotta

Mamma C sa...

Åhh, så fin äggkransen var.
Kram Mamma C

LissasVita sa...

Så jättefin,tack för du delar dina tips om hur du gör! Kramen Lisbeth

Pia sa...

Hur i allsindar har du fått den att hållas hel, eller hur har du kunnat limma och lacka dem, utan att de gott sönder???
JÄTTEvacker!

Kraam!
-Pia-

Hemmavid sa...

Hejsan!

oJ! IMPONERANDE! Det måste ha varit pilligt..

Men snygg är den, onekligen!

kramen Jenny

www.InWhite4You.se sa...

Oh så fantastiskt fint. Tack för instruktionerna. Ska försöka mig på en liknande.
Hoppas snön smälter undan nu när solen värmer på. Kram Lena

Hanna sa...

jätte fin.
Ha en fin eftermiddag!
Kram
Hanna

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow, vilken snygg krans. Vore roligt att prova att göra en själv.
Ha det gott.
Kram Maria

Ingrid sa...

Underbart vacker krans!!! Och jättetrevlig blogg!
Ha en fin torsdag!

Myriam sa...

Jolie couronne!

Tinas pysselblogg sa...

sjukt fin krans!!

Mvh Tina

Parfymista sa...

Underbar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...