31 mars 2012

Påskmålning...

Jag har påskpyntat på våran bakterass...  Huuu vad kallt 
det var att stå ute...

Hittade på loppis denna kruka och målade den vit..
Jag vet inte om jag gjorde rätt, men nu passar den in
hos oss...

Oxå de små skorna fick lite påsk över sej.... 

 Nu skall det sättas fart på damsugaren här i huset... 
Dottern har återvänt till studiestaden så det känns tomt i 
huset och min man och våran son är på mässa i mellersta
Finland. Så jag får husera fritt här hemma...

Nu skulle jag behöva hjälp. Har försökt ladda ner 
Photoscape, men inte lyckats hitta rätt. Har en Mac,
så undrar om någon kan tipsa var jag skall gå in...

Skön lördag!
Kraam
Sanne

19 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Du gjorde helt rätt, krukan blev riktigt fin i vitt.

Ha en skön lördag.

Kram Karin

Louise sa...

Vackert hos dig på terassen! gillar speciellt de söta skorna ;)

Mamma C sa...

Jättefint på er terass, här är det oxå kyligt och snöar gör det med.
Kram Mamma C

Vi i Villa Ville kulla sa...

Allti lika fint härinne hos dej Sanne!!!Ha en skön helg!!!
Kramar Lotta

Elna sa...

Vad fint du har gjort och idén med skorna var jättebra. Ha en trevlig helg.

Kram

Tinis vita hem sa...

Tuppen är nog mera din stil som vit :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Lyckoslanten sa...

Väldigt fint pyntat och visst blev krukan lyckad även om den var nostalgisk innan.
Javisst blir det tomt när de unga åker iväg, men sedan har man ju vant sig vid det andra också! ;o)
Tyvärr går det inte att ladda ner Photoscape på Mac. Jag har prövat många gånger. Själv har jag programmet på en bärbar pc, men det är litet omständligt och mycket minnepinne hit och dit.
Ha en fin helg! ♥

Livet på Vestergård sa...

Så fint du gjort på terassen. Jag kikade på penseér i dag men köpte inte eftersom det verkar bli en vintervecka som ligger framför. Visst kliar det i fingrarna att få pynta med lite blommor ute.
Kram Kicki

No34 sa...

Meeen så gulligt med dom små skorna!!! Ha en jätteskön lördag!! Kram Kate

Ekenäsliv sa...

Åhhhh, så himla fint!!! Idag nämner jag din blogg på min för du inspirerar mig så :)
Ja, jag älskar allt ditt pyssel och allt fint du skapar, helt underbart!
Önskar dig en härlig lördag!
Kraaaaam Anna

annika sa...

Visste inta att man kan måla på porslin! Använder du vanlig färg eller...?

Friska nordanvindar viner runt öronen här. Hoppas på lite vårvärme i påsk.

Tomt blir det då barnen flyttar ut men de kommer ju hem emellanåt och fyller ut huset :)

Kram

Tuire sa...

Kukkoruukku sai minut henkäisemään, ihana!
Löytäisinpä minäkin tuollaisen.

Hauskaa lauantaita!

Gugis Pärlor sa...

Bra ideer som vanligt hos dig!Krukan blev ju så mycket finare som vit! Och de små, söta kängorna är verkligen vackra blickfång med ägg och mossa!

Kram Gugi

Här är gudagott att vara ! sa...

Underbara bilder på ditt härliga påskpynt !! - Du har ju fantasi så det räcker och blir över åt oss också !
Ha en fortsatt skön helg !
Kram Anneli

Vardag och flärd sa...

Krukan blev fin men den hade milda färger så jag tror att den hade passat innan också - men den är fin vit!
Och så rart med de små skorna!
Ja visst äjr det härligt att få vara själv när man städar, det går dubbelt så fort!
Ha en fin lördag kväll!
Kram Eva

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Alltid så mycket fin inspiration här hos dig!

Kika gärna in hos mig, jag har en utlottning i samarbete med nätbutiken Caesar's hem. Du kanske vill vara med? =)

Kram Emma

Annes vita rum sa...

Åhh så fint du gjort! Jo du gjorde rätt, mycket finare i vitt;) kul o kika in hos dig/Ha en fin söndag/Anne

StrandviksVillan sa...

Bara man har öga att se föremål i vitt så kan man få till det riktigt bra!

Tyvärr tror jag det är så att PhotoScape inte finns i version för Mac...

Ha en fin solig söndag!

Vit dröm sa...

Åh så fint, nu passar den verkligen hos er :)
Ha en skön söndag!
Kram Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...