12 mars 2012

En salig blandning...

Köpte i våran mataffär ett jätte ägg för några euro... Färgen 
var ju glad, men inte i min smak. Så ägget målades vitt med
hobbyfärg som torkar på 10 min. 

Sedan limmade jag en servett på ägget och här kom blandningen
fram, Erikeeper ( vanligt trälim ) 1del och 1/2 del vatten... Det 
använde jag som typ decoupagelack. Skillnaden är att ytan blev 
matt inte glansig...

Några nya "trasor", kanske vackrare sagt en blusar/tröjor, 
hittade hem till mej idag. För det blev en sväng in till storstan
 på en vänförsäljning av bl.a Creamkläder... Blev helt salig 
och kinderna bara blossade då jag prövade kläder...

Ha det bra !
Kraam
Sanne

24 kommentarer:

Hemmavid sa...

Ägget blev ju jättesnyggt! Nu blev jag lite sugen på att pyssla snygga påskägg!

Kramen Jenny

lotta sa...

Underbart vackert ägg och fina kläder! NJut! Kram Lotta

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilket jättefint påskägg du gjort! Jag önskar jag hade hälften av din fantasi och kreativitet:)). Så snygg blus/tunika också.
Ha det gott.
Kram Maria

Hannashome sa...

Vilket kul pyssel tips!

Nu ska jag leta fram mina färg granna gamla ägg så ska de få en liten make over =)

Trevlig kväll på dig/ Hanna

Louise sa...

Snyggt ägg! och nu blir vi ju nyfikna på dina nya "trasor" Visa visa ;) Jag ser en bit läckert tyg!!

Två systrar sa...

wow vad snyggt! Vilken kul idé! Dessa kan du ju sälja! ;-) Kram C

LissasVita sa...

Jättefina ägg....Cream ja ,den förälskelsen har jag med... Kramen Lisbeth

Vardag och flärd sa...

Vackert ägg och vackra "trasor"!
Kram Eva

Tinis vita hem sa...

Så fint ditt ägg blev och tunikan är supersnygg!
Tusen tack för skjuts och trevligt sällskap idag, jag är oxå jättenöjd med mina "trasor" :))
kram Tini

Torpliv sa...

Ägget blev väldigt fint, bra tips för att få matt yta istället för blank. Och visst är det lite extra roligt att handla nytt till garderoben nu? Och Cream har såå mycket fint.. =) Kram Petra

Stina sa...

Så vackra bilder.:-) Kram Stina

intebaravitt sa...

Otroligt vackert ägg! Detta måste jag också prova... Lägger till din fina blogg min blogglista!

SIGURDSBERG sa...

Vilket fint ägg! Synd att jag inte har tid att pyssla just nu, skulle gärna vilja prova det där själv!
Malin

Pia sa...

Så underbart ditt ägg blev!!! Och din nya Cream tunika...ååååh!

Önskar dig, pysselgumman, en fiin dag!
Kraam!
-Pia-

StrandviksVillan sa...

Snyggt! Finns det så fina servetter??
Jag har också använt mig av samma "limblandning" som dig när jag har pysslat med servetter ;)

Ha det bra! kram!

alegni sa...

vackert ägg, och superfina armband i förra inlägget! du är så duktig!
kram

anne sa...

Vackert ditt ägg blev!
Tack för tipset med erikeper. :)
Ha det bra!
Kram.
Anne

Sofia sa...

Åh... så underbart vackert!
Snygga servetter du fått tag i, har liknande fast bara i grönt.
Ha det gott!
Kram Sofia

Maria sa...

Mysigt ägg du fixat...passa väldigt bra med Creamkläderna. Ha en go dag från Maria

Ingela sa...

Så himla fint ägget blev! Man kan ju faktiskt göra ett till sig själv i present.......!

Fröken Tindra sa...

Jättefint ägg du gjort! Jag är oftast för dålig på att pyssla i tid inför påsk. Kul med nya fina kläder!
Kram!

Gugis Pärlor sa...

Snyggt ägg! Jag tror minsann att jag har samma servett i min servettgömma... Snart har jag en vecka semester då får jag väl ta och starta upp äggfabriken ;O)


Kram Gugi

Blåbärs och smultronstället sa...

Romantiskt och fint!
Älskar Creamkläder och denna tunikan var också så fin:-)
Ägget likaså!
Jag gjorde ett ägg till svärmor i stället för en blomma idag, så glömde jag ta kort...
Kram på dig!
Susanne

Myriam sa...

I see what a pretty dress!!! I drool!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...