26 feb. 2012

En krans på väggen...

En ny krans fixad runt en styroxkrans ( i Sverige tror jag att
 ni säger frigolit ) fick komma ovanför hyllan i tamburen...

 Två remsor av linnetyg blötte jag, skrynklade ihop, fick torka 
 och fransade sedan kanterna. Jag lindade remsorna runt styrox-
kransen och fäste med knappnålar. En gammal spets som jag 
hade i mina gömmor fick oxå pryda kransen.

Knappen har jag köpt hos Hemtex... Den fick bli som ett 
blickfång i mitten av trasselblomman...

Önskar er alla en skön söndagkväll ! Har varit underbart 
med en ledig vecka, men nu återgår vi till jobbet och 
vardagsrutiner. Men några dagar stannar dottern med 
pojkvän ännu här i södra Finland....
Kraam
Sanne

Trasselblomman: Klipp flere 
rundlar i linnetyg, kan vara 
olika storlek. Blöt dem och
låt dem torka ihop skrynklade.
Bred ut rundlarna och fäst 
dem i varandra....

16 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Där fick du verkligen en vacker krans! Ha en fin start på arbetsveckan.
Kram Kicki

Camillas vita villa sa...

Hej!
Vilken fin krans du gjort. Jag har mycket linnetyg liggande så nu fick du igång min inspiration.
Kram Camilla

Nyanser av vitt sa...

Enkelt och så himla snyggt vännen. Du är så "fiffig".
Kram Agneta

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Men tusen tack för tipset! En sån krans skall jag också göra! Helt otroligt fin!
Linne och spets!
Ha det så gott och hälsningar från norra Sverige
Carin

STENLYCKA sa...

Dina bilder är så vackra, och alla dina idéer är så underbara som du så rart delar med dig till oss. Tack för att du finns så jag kan njuta av din blogg!
Ha en fin söndagskväll!
Kram Raina

Tinis vita hem sa...

Fin krans du pysslat, gillar de fransiga kanterna på linnetyget och den personliga blomman :)
kram Tini

-Leena- sa...

Voi kuinka kaunis kranssi!

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken söt krans! Det är så mysigt att kika in hos dig, jag blir så glad. Jag skulle vilja prova att göra flera av dina fina tips, men tyvärr räcker inte tiden som jag vill.
Men mitt andra par uppstickare är snart klara:)). Sedan ska jag våga mig på sjalen:).
Ha det gott.
Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Du är fantastisk! Vilken inspiration du ger! Idag var jag på Symässan och köpte garn till sjalen men upptäckte att jag inte hade rundstickan så den får jag köpa imorgon.
Kram Eva

BLOMSTERDESIGN sa...

Vilken fin krans!!! Super fin!! Jätte snyggt att kombinera linnetyget med den romantiska spetsen. Bra med en krans som inte behhöver fuktas och hållas efter. Och det funkar ju året om. Ha en bra vecka! Kram Therese

Ekenäsliv sa...

Du är så fanatastiskt duktig!!! Lika inspirerande var gång jag kikar in här=)
Kram Anna

Lyckoslanten sa...

Du öser dina idéer ur en aldrig sinande brunn! Gillar de där trasselblommorna! ♥

anne sa...

Fin krans! Gillar linnetyg och du hittar ju på allt roligt med det!
Ha en fin vecka!
Kram,
Anne

Petra Wolter sa...

Wunderschöner Kranz, da suche ich doch gleich mal mein Leinen raus und probiere auch mal aus, ob ich so einen schönen Kranz hin bekomme. Die kleine Blume ist entzückend, passt prima dazu.
Lieb Grüße aus Germany
Petra

Tove sa...

Hittade hit via en annan blogg och ÅÅÅHH så fin blogg och vilken otrolig inspirationskälla du och alla dina fina pysselprojekt är.
Jag kommer länka till dig i min blogg och hoppas det är OK, så hittar jag garanterat hit dagligen framöver :-)
Ha en fantastisk dag!
Många många kramar
Tove

Myriam sa...

a good idea for a nice result!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...