15 aug. 2011

Korsstygn...

Sitter och kollar på foton jag tagit från vårt lilla hus på Sandön...
 Det är ju bra att dokumentera innan man börjar måla. 

Hela inredningen har gått i blått och vitt. Flere korstygns arbeten 
pryder väggarna... Har haft perioder då jag sytt korsstygn...

Pannlapparna går i samma stil. 

Nu är en liten del av huset vitt ! Men mycket arbete återstår...

Det blev ett sent inlägg, men jag skall ännu till flygfältet och 
hämta dottern med pojkvän. De har varit i London några dagar. 
Kraam
Sanne

22 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Det kommer att bli superfint som vitt, men nog är det arbetssamt att måla paneltak- och -väggar. Men sedan återstår ju det roliga att inreda på nytt :)
Go natt!
Tini

Mona sa...

Mycket jobb att måla, men det blir jättefint!
Vackra korstygnsarbeten! Speciellt gillar jag pannlapparna.
Kramar, Mona

Johanna Stålros sa...

så fint det kommer att bil.....men mycket jobb. kämpa på. Kram Johanna

Anna-Lena sa...

Ja, visst är lyktan fin! Den passar överallt! Är så nöjd att jag for tillbaka och hämtade den :-)

Åh, vad fint det blir med vitt! Tänk att det kan göra så stor skillnad med lite vitfärg! Men mycket jobb kan jag tänka mig att det är innan allt är målat.

Lisa sa...

Ojoj.. de är en del att måla men guuuu så snyggt de kommer att bli sen. Ha de så gott..

Kram Lisa

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Det kommer att bli jättefint med vitt!!
Jag hade också en period då jag broderade massor. Det är nu ett par år sedan. Nu har jag gått över till att sy och virka:)
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Jenny sa...

Oj vad fint det blir! Helt rätt att ta före-bilder, jag tjatar ofta på mina vänner när det ska fixa nåt att fotografera innan!!!

Kram Jenny

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, va fint ni fixar till det! Och korsstygnen, där har flitens lampa brunnit!
Ha det så gott och hälsningar från norr från en som tittar in!
Carin

Snäckskalsdalen. sa...

Mycket arbete, men vilken belöning när det blir så fint! Tänk om man hade haft ett så fint hus!
Vilka fina handarbeten du gjort!
Agneta kram

Anette Ryan sa...

Det är så kul med före och efter bilder samt att det ju faktiskt visar husets "historia" om några år när man faktiskt glömt bort hur det var. Vi hade massor med bilder på vårt gamla hus där vi gjort en massa förändringar både inne och ute, så kul att titta på.
Det vita blir snyggt. Blir det vita golv också?
Kram Anette :-)

Lyckoslanten sa...

Det där ser bra ut! Du är skicklig med pensel, broderinål - ja med det mesta! ♥

Auli sa...

Aika urakka teillä on edessä. Mutta sinä ilmeisesti tykkäät heiluttaa pensseliä!

Livet på Vestergård sa...

Det blev ljust och fint med vitt, men visst är det en hel del jobb när man börjar måla. Ett vackert resultat är ändå bra lön för mödan :)
Ha en fin dag! Kram Kicki

Maarit sa...

Valkoinen tekee ihmeitä...ristipistotyö on ihana! Kaunista blogiasi katselemassa:)

Livingroom sa...

Så fint det blir med vitt. Underbara tavlor. Hoppas du haft en bra skolstart... Kram

Vecka - Vecka sa...

Vad fint det kommer att bli!
(min man skulle vara liiite avundsjuk då hans största dröm är en sommarstuga..)
Kram, Lotta

lyckobo sa...

Det är alltid lika otroligt att se hur mycket lite vit färg gör!!! Fina korsstygnsalster, passar fint på skären!

Ha det bra!

Anette sa...

Ja nu har ni lite att göra men de kommer vara värt allt slit;)
Du fixar ju de mesta hi hi
Ha en fin kväll.
Kram Anette

Hemmavid sa...

Hej!

Vilken skillnad det blir när man målar! Vi har också målat panel i vår stuga - och det blev verkligen ett lyft!

Kramen Jenny

Pajupirtin Kaisa sa...

Huh, urakkaa kerrakseen. Mutta lopputulos on raikas ♥.
Iloista loppuviikkoa.
Kaisa

Maria - Wikers Liv sa...

Korsstygn är så vackert1 Har en del motiv till min brodermaskin ;)
Jag har skickat vidare en utmaning till dej, som jag hoppas du antar: "En betydelsefull person i mitt liv". Gå in på min blogg och kolla ,)
Ha en bra dag!
Kram / Maria

Maria sa...

Så gulligt...pannlappar det har jag inte hört förut...Norska kanske? Ett ord jag blir glad av :) Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...