10 apr. 2011

Söndagsbilden : Hönsägg...

Påsken har kommit till vårt vindfång...

Äkta urblåsta hönsägg fick bli min stomme i kransen...

Blåste ur äggen. Använde decupage-lim och limmade rivna
 bitar från en gammal psalmbok på äggen... Trädde i en
 järntråd genom äggen när de torkat. Delar av en gammal
 ljusmanschett fick bli dekoration mellan äggen. 
"Man tager vad man haver".

Mera kransar kommer i ett senare inlägg...

Ser ut att bli en fin och solig söndag. Snön på terassen 
skall bredas ut... Vedarbete är på gång, men jag tror
att det får min käre man sköta... Men det är ljuvligt
med att se att våren kommer med stormsteg här...
Blåser gör det !
Önskar er ALLA en skön söndag !
Kraam
Sanne

PS. Idag har min blogg
funnits i ett halvt år...

40 kommentarer:

Doppa.nu - Amanda sa...

Vilken himla fin påskkrans! Kul idé! :) Kram Amanda

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint du har gjort.Bara så himla vackra bilder på fina saker.Önskar dej en skön söndag.Vår kram Rita ♥

hällkulla sa...

Ja, äntligen får vi njuta av vårväder i detta land! Ljuvligt!
Du hade helt rätt att mina krukor/vasen är lokalt hantverk gjorda av Catharina! :)

Önskar dig en fin söndag!
-Pi

Susanne sa...

Jättefin krans du har gjort ;)) fina skyltar med! Ha en skön söndag!
kram susanne

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilken vacker påskkrans och tack för tipset! Jag har ju också en gammal bok här hemma som jag titt som tätt river sidor ur, gammal skrift är ju så vackert! =0)
Ha en fin söndag!

Kram Emma

StrandviksVillan sa...

Oj vilken fin krans!
Allt du pysslar blir så fint!
Njuter så av alla bilder med inredning i vitt och beige just nu :)
Härlig butik du visade ifrån nyligen.

Må så gott!

Gunillasljusglimtar sa...

Vilken energi du har!!! Tänk om jag hade hälften. Jag har samma välkommen skylt ser jag,nästan i alla fall. Fast den ligger till sig hemma,ej hittat plats än...hahaha Kramis Gunilla

Nette Cecilia sa...

Sååå fin krans tänk vad så mycket fantasi kan bli så vackert,kram Nette

Skogslyckan sa...

Hej! Här för första gången. Såg din bild på kransen och klickade mig in. Den är verkligen underbart fin, helt i min smak. Syns man alldeles för sällan tar sig tiden att hitta nya fina bloggar. Min blogg fyller ett år nästa söndag...
Ha en skön solig söndag!
Kram Pia

Anonym sa...

Hej,
vilka fina saker du gjort igen. Har varit några dagar i Kasnäs på kurs och därför inte hunnit in hos dig, men har tagit igen skadan idag och tillbringat en ganska lång stund hos dig och alla de vackra saker du gjort och fotat. Njut av solen. Vi hörs!
kram Nanne

Tinis vita hem sa...

Det blev en jättefin och originell krans. Du är nog väldigt kreativ och skicklig!
Vi ses i morgon!
kram Tini

Lantliv och Loppis sa...

Kul idé med äggkransen =)
Visst är vårens antågande härligt?!
Ha en skön söndag!
Kram Ellen

Crinoline sa...

Nydelig krans,Sanne.Jeg har ikke rukket å lage noe pynt til påske....Klem

Torpliv sa...

Vilken bra idé, kransen blev verkligen fin! Ha en bra dag!

Hammarsbacken sa...

Du är verkligen kreativ. Jättefin krans. Jag ska nog också ta och försöka pyssla ihop någonting till påsk. Grattis till halvåret med bloggen! Kram Sonja.

Anette sa...

Hallå Sanne
Meeen gud va fint du gör!!!!
Blir så avundsjuk hur kommer du på allt :)
Ha de bäst
Kramar Anette

Gugis Pärlor sa...

Vacker påskkrans! Ha en bra kommande vecka och fullt med många fina pysselideer!

Kram Gugi

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Vilken otroligt fin krans,
gillar den mycket!
Må så gott
Kram Anette

Mormors gård sa...

Hej!
En härlig krans, en sådan måste jag genast pyssla ihop ;)
Jag känner så väl igen mig i "man tager vad man haver". Skoj att hitta ny användning för sina gamla saker :)
Krams!

Lyckoslanten sa...

Men vilken perfekt krans du har gjort och mera tycks du ha på gång! Du gör allt med stil du! Får se om man kan få till några ägg i år!
Ha en fin början på veckan nu! ♥

dagdrömmar i vitt sa...

Vad ska man säga, du är så fantastiskt freativ. Och det blir så fint. Du har sådan fantasi:)
Hoppas ni haft en skön saöndag. Det hade vi i en baskethall, varmt och skönt och guld;)
Kramkram / Nettan

Kickan Style sa...

Jätte fin krans, verkligen fiffigt gjord. Så ni håller också på med snö-bort-från-terrassen-projekt. :)

Ha en fin kväll.
Kristina

Monica sa...

Jag håller med alla andra,
fin äggkrans du gjort.
Och det är ju alltid roligt att kunna återanvända.
Ha en bra vecka Monica

Louise sa...

Men hjälp vad fin!! Allt du pysslar med blir helt enkelt superfint, vad du kan!! ;)

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Grattis va roligt:)
Såå jättrfina bilder!

Ha en skön kväll
Kraam Susanne

Hildas hem - Sofia sa...

Grattis på halvårsdagen! Kransen blev superfin, så duktig du är! Det är verkligen kul att du kunde använda saker du redan har hemma.

Jag önskar dig en fortsatt fin söndagkväll!
Kram Sofia

Auli sa...

Hieno kranssi. Itse en ole oikein kova askartelemaan mutta on mulla sitä lakkaa. Voisi kokeilla jotakin tuonkaltaista!

Anonym sa...

Kaunis kranssi!

Mukavaa illan jatkoa!

Jenny sa...

Grattis på halvårsdagen!
Och vilken superfin krans du gjort, du är så himla duktig!
Passar på att tacka för alla fina kommentarer hos mig, ha en skön vecka, kram Jenny!

Michaela Eriksson sa...

Vad roligt att se det här...har just pysslat och gjort sådana ägg med gammalt tidningspapper och brev, kul idé att göra en krans av dem! Kreativt


kram/
Smulan

Stina sa...

Så fin krans. Den kan man ju ha hängandes året runt.:-) Kram Stina

Mitt Vita Björkebo sa...

åh vilken fin krans du gjort...och vilken fin BLOGG du har....
Hit kommer jag att kika in gång på gång...Det kan jag lova...
ha en skön måndag...//ANNA

Nyanser av vitt sa...

Jättefin krans vännen och grattis på 6-månadersdagen :O)
Kram Agneta

Livet på landet sa...

Vilken söt äggkrans!
Ha en bra dag:)
Kram Helena

Liisa sa...

Hej Sanne, var sá gud :)
Jag hade ingen tid tidigare att skicka en kommentar... Skön att du hittade själv ditt erkännande :)
Ha det bra och en skön kväll och väcka!
Kram, Liisa

Nina sa...

Oi, miten kaunis! Aivan ihastuttava!!

Martina Andersson sa...

Önskar dig en underbar Tisdag Kram Tina

Betong ute och inne sa...

Hej och gud vad fina äggen blev, jag gjorde mina lita liknande, fast jag hade typ frigolitägg....kul,
kram och ha en bra dag Malin

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Ååh en sån fin krans du har gjort!
Stor Kram Annelie ♥

quu sa...

Minäkin ihastuin kranssiin, kaunis ja hyvä idea. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...