11 dec. 2010

Mossblommor får vara mina grönväxter....

 Mina grönväxter mår dåligt i vintermörkret. Men nu har jag kastat 
ut alla "skruttiga" blommor och ersatt dem med "mossväxter".

Mossan är bunden på en oasis med sytråd.....
Sedan blev det dekorering med frön och pärlor.....

Det sedvanliga Borgå besöket gjordes idag med med två kollegor.
Vi fick julstämningen på topp med snöfall och massor med snö i
Gamla stan.

Vi beundrade vackra fönster....

Hade lovat föra mina kollegor till Våga och vi kom alla tre ut
med schalar och annat smått. Smycken får det bli en annan
gång, var för mycket folk för att kunna pröva...
Det var nog tur för vår pengbörs.....

Efter kaffet i Paahtimo blev det ett besök på Gammaldags
marknad på Brandkårshuset. Där träffade jag charmiga 
Catharina som sålde världens ljuvligaste keramik och 
text-tavlor. En tavla fick komma hem till oss......

Vill ni se mera foton från vårt Borgå-besök så
kan ni hålla utkik och klicka in till min
 kollega Tini med Tinis Vita Hem.

Önskar alla som kikar förbi en skön
och mysig lördag kväll !
Kraaam
Sanne




5 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Hej och tack för den trevliga dagen i Borgå!
Du var snabb med att pyssla och dina mossväxter blev jättetjusiga.

Trevlig helg!
hälsn. Tini

Gugis Pärlor sa...

Jag skulle behöva mossa också men den ligger täckt under en massa snö nu. Fina krukväxter du gjorde. Jag har inte heller många växter inomhus. De går att räkna på en hand. Jag bestämde redan i ett tidigt skede när vi byggde hus att mina blommor får hålla sig i trädgården...;O) Borgå är säkert lika mysigt på vintern som på sommaren. Jag har bara varit där en gång i mitt liv och det var på sommartid.

Fin helg till dig!

Kram Gugi

Lyckoslanten sa...

Det ser jättefint ut med mossan där! Jag borde förvara eller slänga dessa pelargoner som finns otaliga hos mig nu. Tack för guidning ännu en fin dag i Borgå! Du må ha en fin fortsättning på helgen! ♥

Crinoline sa...

Hei,Sanne.Høres ut som dere har hatt en flott dag. Moseplanten din er nydelig og anis lukter så godt. Likte veldig godt hjertet du har på kjøkkenet.God 3.advent til deg.Klem

Louise sa...

Fina grönväxter! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...