18 dec. 2010

Avbruten stjälk.......

Har fått hjälp med "julstädningen" när dottern kom hem. Alltid
skoj med hjälp. Min städning är ofta så att jag går omkring och
flyttar på saker.

Nu hade jag turen att jag ha köpt en fin avlång smal bricka med
ljuslyktor och vaser. Denna passade perfekt på vårt soffbord
i nya storarummet (som vi säger, alltså vardagsrummet.)

Stjälken gick av på en amaryllis, men man kan njuta av
 blommorna nu oxå. Nästan så att jag är tvungen att få 
nya när dessa vissnar.....

Julstädningen fortsätter smått idag men vi
håller på att förnya golvet i bastun, kan hända
att det dammar lite.... så kanske det är fiffigare
att syssla med något trevligare....

Vet ni vad detta är? Denna bild fanns i min kamera.
Härstammar från en Borgåresa och finns i en affär.

Hade besökarrekord på min blogg i samband 
med att jag vann mina ljus. Så tack Anette 
det ena ledde till det andra.
Och tack till alla som grattade mej!
Alltid lika värmande med kommentarer!

Kraam
Sanne

11 kommentarer:

vardagsvitt sa...

Hejsan!
Vilken lyxig bricka det såg ut att vara jätte snygg!!
Ja, nu närmar det sig fast jag är lite besviken över att jag inte kan måla fönsterna medan det är vinter, är rädd att färgen inte torkar i hörnen eftersom det är rätt gamla fönster och inte helt täta!
Hoppas du får en härlig helg och grattis till vinsten.
Kram Marith

Louise sa...

Härliga foton!! Får mig att tänka på nyår med allt lyxigt silver! Fin header också!

Hanna sa...

så vackra bilder.
Ha en fin adventshelg!
Kram
Hanna

Lantliv och Loppis sa...

God kväll i stugan! =)
Vackra bilder! Jag har också en amaryllis som måste klippas av. Lyckas aldrig med att få blompinnarna att räcka till. =)
Fortsatt mysig lördag!
kram Jennica

Gugis Pärlor sa...

Fint att kunna använda amaryllisen fast den blev bruten. Jag sökte en vit idag och fann en till slut. Tur! Snygg bricka och fin header du har gjort!

Kram Gugi

Lyckoslanten sa...

Fina bilder där och städat har mannen gjort här! Jag dammar och skurar golv, men mest är jag på jobbet denna helg och gör en utställning. Ha en skön helg du! ♥

Inspiration i vitt sa...

så vackert och gnistrande silvrigt, fint att ha på ditt bord. Kram på dig/Ingela.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Jag hittade hit via Gunillas Ljusglimtar. Vilken mysig blogg du har. Kommer att titta in hit igen:)
Stor Kram Annelie ♥

Huset vid ån sa...

Så snyggt o smakfullt du har gjort på brickan....

Hoppas att du får njuta av en fin o stämningsfull sista advent!

Julkramar Therese

StrandviksVillan sa...

Tackar för titten på alla sköna vackra bilder och önskar trevlig fjärde advent!

A-C

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej igen!
Är jättekul att få hamna på din blogglista! Jag lägger gärna till dig på min.
Stor adventskram Annelie ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...